Filmy Novinky Recenzie

Ako si viedla “dojná krava” Päťdesiat odtieňov sivej? | Recenzia

159551453_7eb01e
Napísal Kinotéka

Po dlhom prehováraní sa aby som niečo napísal o tomto fenoméne som sa konečne dokopal k svojmu počítaču a začal písať. Neskoro, ale predsa. Ale je vlastne o čom? Na začiatok by som rád upozornil že som knihy ani len nedržal v ruke, ale keďže sa okolo mňa pár žien pohybuje, tak mi nejaké tie názory na dielo pani E.L. James nemohli uniknúť. Sexuálne praktiky priamo v knihe, alebo moderná „sada-maso“ kamasutra. Po tom čo som počul od kolegýň, ktoré sa prebiehali v tom na akej chúlostivej pasáži sa práve nachádzajú, som očakával že si okrem priateľky do kina budem musieť zobrať aj pár balení servítok, v prípade že by mal film „dojímavý“ koniec.

159351546_49a162

Do kina som zavítal už v predpremiére a dal som si tak menší „pred valentínsky“ darček. Už pri pokladni mi slečna predávajúca zlepšila náladu, keďže ma považovala za mladého nadržaného chalaniska, ktorý ešte nedovŕšil 18 rokov. S krásnym úsmevom a komplimentom hrejúcim na duši som prebral lístky a vybral som sa teda do sály na dve hodiny sexuálneho zážitku.

Upútavky na Focus, Kingsmana prebehli tak ako mali a keby som vedel čo ma čaká ďalej, tak by som možno aj po nich odcválal domov. Film je celý založený na vzťahu mladej študentky Anastasie, ktorú zahrala, aspoň pre mňa neznáma, Dakota Johnson a miliardára Christiana Greya, ktorého si zahral Jamie Dorman. O čom sa film točil asi každý vie. Sex, sex a ešte raz sex. A keby tam toho sexu bolo ešte viac, tak by som možno na hodnotení pridal. Ak práve neprebiehala nejaká jemne „sado-maso“ scéna, tak nasledovalo klišé nad klišém ako vystrihnuté z telenovely. Do deja vás režisérka Sam Taylor-Johnson hodila tak rýchlo, že som si nestihol ani poriadne sadnúť na stoličku a rozbaliť si slamku od mojej Coca-Coly. Zoznámenie medzi hlavnou dvojicou prebehlo tak bleskovo, že som chvíľu rozmýšľal či sa náhodou nenachádzam už na druhom pokračovaní. A to dokonca, po tomto krátkom časovom úseku, boli tí dvaja do seba tak neskutočne zamilovaní, že si nevedeli dať zbohom a Christian už spisoval zmluvu na kúpu nového fára pre jeho životnú lásku.

Po teda necelých piatich minútach sme tu mali zamilovanú dvojicu a nasledujúcich 45 minút sa nieslo v duchu vysvetľovania čo má kto rád v posteli, ako to má rád, či vlastne v posteli už s niekým niekedy bola a podobné opletačky. Keby neboli sexuálne scény natočené kvalitne, tak by som si domov odniesol len preplnené brucho popcornu a plný mechúr litrovej coly. A to sa ešte sama autorka knižnej predlohy po premiére vyjadrila, že práve sexuálne scény neboli príliš detailné a v nasledujúcich častiach (áno, už sa plánuje sfilmovanie aj zvyšných kníh) si želá detailnejšie zábery a spracovanie.

159351550_fd50ae

Okrem týchto pikantných scén sa bohužiaľ film musí skladať aj z dialógov. Tie ale boli napísané tak otrasne, že by Anastasia mohla radšej hovoriť recept na fazuľovú polievku, čo by sme sa aspoň niečo zaujímavého naučili.

Hlavná dvojica ma nepresvedčila a neodhrabané vienko slečny Anastasie taktiež nie. Dakota sa niekoľko krát objavila tak, ako ju Boh stvoril a beriem, že postavou teda možno zahanbila polovičku dievčat v sále. Na to ale ako bol film prezentovaný som očakával aspoň krásnu oddychovku s pikantným okoreneným. Dostal som ale dvojhodinové porno, z ktorého sex zapĺňal možno tak 20 minút.

Na to aby ste sa chalani mohli šmátrať na verejnosti v nohaviciach radšej navštívte stránky na to určené a ušetrite si cestu do kina. To isté by som mohol poradiť aj slečnám. Film ale doteraz zarobil celosvetovo cez 480 miliónov dolárov, z čoho vyplývala že kiná budú ešte dva krát praskať vo švíkoch. Za mňa ale „bída nad bídou“. 1/5.

Trailer so slovenskými titulkami:

You need to install or upgrade Flash Player to view this content, install or upgrade by clicking here.