Filmy Novinky Recenzie

Dokonalý Jurský svet? | Recenzia

22843
Napísal Kinotéka

Jurský park, ktorý na nás vybafol v roku 1993 a ja som ho možno videl tak v roku 1998, bol pre mňa prelomový moment, kedy som sa zamiloval do Spielbergovej tvorby. Áno, vtedy som síce ešte nevedel kto to ten Spielberg je, ale akonáhle som si to začal postupom času uvedomovať, tak som si tohto režiséra a producenta začal čoraz viac vážiť. Na pokračovaní, ktoré je už tretie v poradí, sa Steven podielal len ako producent a režisérskej stoličky sa ujal Colin Trevorrow, ktorý toho nemá príliš veľa v jeho režisérskom portfóliu.

159330899_b3fec2

Ale vadilo to? Určite nie. Jurský svet vás pohltí už hneď od začiatku. Aspoň teda u mňa to tak bolo a keď som si nasadil prvý krát IMAX okuliare v bratislavskom Cinemaxe, tak som sa znova preniesol do roku 1998, kde som v televízií s napätím sledoval prvé filmové spracovanie Jurského parku.

159887238_e50a85

Film má naozaj spád, má charizmatických hercov (dokonca aj mladí bratia odviedli skvelú prácu), ktorým vévodí určite Chris Pratt, ale aj taká Bryce Dallas Howard (viď obrázok nižšie) určite nebola na zahodenie a samozrejme sa k nim patria aj kvalitne prepracovaní dinosaury, čo je asi základ úspechu.

159887241_5c0c0f

Príbeh a scenár Jurského sveta je naozaj jednoduchý a v podstate len prepisuje prvý diel. Dvaja mladí bratia sa rozlúčia s mamou a odcestujú do tohto dinosaurovského “lunaparku”, ktorý sa neskôr zmení na nebezpečnú náháňačku pred zubami všemožných druhov dinosaurov a všetkých by mal zachrániť jeden vyvolený, ktorý je v tomto prípade Chris Pratt. Nič svetoborné, ale ak má film spád a bavíte sa pri ňom, tak nemusíte mať prešpikovaný scenár do najmenšieho detailu. Dinosaury sa javili veľmi živo a CGI pracovníci si dali poriadne záležať aby tomu tak zostalo až do poslednej sekundy filmu (najmä v závere filmu sa poriadne vyšantili). Rozpočet filmu bol teda určite na slušnej úrovni a keď si predstavíme že za prvý premietací víkend zarobili dinosaury neskutočných 208 miliónov, tak si môžu štúdiá len mastiť ruky a usmievať sa.

159887255_93c181

Celosvetovo sa zatiaľ Jurský svet vyšplhal na monštruóznych 574 miliónov a čísla budú ešte určite stúpať. A naše hodnotenie? 4/5 a určite si zbehnite pozrieť tento kúsok do spomínaného IMAXU, tých 10 eur za to určite stojí.