Filmy Novinky Recenzie

Je súboj Batmana a Supermana naozaj taký zlý? | Recenzia

ca647fb2b795c35496d51be8a32280aa7fd8f452
Napísal Kinotéka

Po tom, ako Marvel rozbehol svoj komixový svet a rozprávkovo na ňom zbohatol, bolo viac než isté, že DC sa vydá rovnakou cestou. Prvým počinom sa stal Man of Steel v roku 2013, ktorý nám predstavil hádam najznámejšieho superhrdinu. V týchto dňoch si v kinách môžeme vychutnať pokračovanie, ktoré nás postupne vedie k Justice League (alternatíva marvelovských Avengerov).

Film Batman v Superman: Úsvit spravodlivosti nasleduje priamo po udalostiach, ktoré sa stali v závere Muža z oceli. Superman v boji s generálom Zodom spôsobil masívnu deštrukciu mesta a zomreli tisíce ľudí. To ľudstvo rozdelilo medzi tých ktorí ho milujú a tých, ktorí ho nenávidia. Nenávidia ho hlavne ľudia, ktorí stratili svojich najbližších počas Supermanovho súboja na čele s nahnevaným Batmanom.

Práve herec Ben Affleck vyvolával medzi fanúšikmi veľké rozbroje. Affleck však svoju postavu zvládol výborne a je vidieť, že sa na ňu aj adekvátne pripravoval (najmä zdvíhaním železa v posilke). Najviac sa mi páčilo to, ako sa vyrovnával s hnevom, ktorý prežíval voči Supermanovi a jeho bojové umenie dosť rozdielne od predchádzajúceho Batmana (Christopher Nolan). Ako chybičku vnímam to, že sme sa nedozvedeli ako si Batman vytvoril svoj obrnený Batsuit.

Medzi ďalšie svelé postavy patria aj Lex Luthor a Wonder Woman. Jesse Eisenberg zahral kvalitného protivníka a hlavným hrdinom dostatočne strpčil život. Jesse to zahral na “psychopata”, ale niekedy to už bolo aj trocha otravné. Naopak Gal Gadot ako Wonder Woman bola úžasná a rozhodne sa máme na čo tešiť v jej prichádzajúcej sólovke. Hanry Cavill si ide svoje ako tomu bolo aj v Man of Steel a podľa mňa je skvelým predstaviteľom Supermana.

Film mal pomalší rozbeh, hlavne kvôli tomu, že sme doposiaľ dostali len jeden film z Universa DC a v tomto filme sa objavilo naraz priveľa postáv, ktoré bolo treba predstaviť. I napriek tomu sme sa však dočkali skvelých súbojov, ktoré úžasne dopĺňala hudba od Hansa Zimmera a Junkie XL (najmä časť, keď na plátno prišla Wonder Woman).

Vráťme sa k hlavnej otázke. Oplatí sa film navštíviť v kine? Rozhodne! Ak ste fanúšikom DC prídete si na svoje. Film je temnejší a dospelejší ako to býva u filmoch od Marvelu. Podľa mňa odviedol Snyder skvelú prácu a nemá sa za čo hanbiť.

Za nás hodnotenie 9/10.