Filmy Novinky Recenzie

Reese Witherspoon na túre za osvietením vo filme Wild (Divočina) | Recenzia

wild
Napísal Kinotéka

Piata recenzia v poradí. Tentokrát sme si posvietili na kúsok od Jeana-Marca Valléeho „Wild“ (Divočina).

Každý z nás sa určite v živote cítil tak hrozne, žeby najradšej niekam odišiel a nepozeral sa späť. Takisto je na tom aj hlavná hrdinka Cheryl (Reese Witherspoon), ktorá zažila v živote všetko možné a rozhodla sa konať. Po smrti matky a rozvode cítila, že už nemá pre čo bojovať. Drogy a príležitostný sex na jednu noc neboli určite odpoveďou, tak sa rozhodla odísť od civilizácie. Odísť od všetkého, čo ju ťahalo ku dnu. 1770 km dlhá turistická trasa PCT (Pacifik Crest Trail) by mohla byť slušná možnosť, ako si prečistiť hlavu. S nulovými skúsenosťami sa teda Cheryl zbalila do svojho 30 kilového batohu a odišla objavovať svet.

159414960_93c2d2

Reese Witherspoon ma ako Cheryl konečne presvedčila, že okrem minuloročnej The Good Lie, vie naozaj zahrať aj vážnejšie úlohy. Bez žiadnych výčitiek si každú nomináciu, či už na Zlatý glóbus, alebo Oscara určite zaslúžila. A keby nesúperila s úžasnou Julianne Moore, tak by si možno aspoň jednu sošku domov odniesla. Úžasný výkon Reese, ktorá na začiatku putuje, zatiaľ nevieme prečo, začo a načo, prevyšuje a vyzdvihuje tento film do hornatých výšin. Až takmer v polovici filmu sa dozvieme, čo je vlastne dôvodom jej putovania. Príbeh bol poňatý cez kopu flashbackov do minulosti hlavnej hrdinky, ktorá sa postupne odokrýva a odhaľuje tak jej utrápený život. Vtedy by ste ju najradšej objali (a to nie len pri posteľových scénach) a povedali jej, že všetko bude dobré. Reese sa so svojou postavou priam vžila a všetky zvyšné jej projekty vtedy išli stranou.

159414963_c157d3

Divočine sa teda v podstate nedá čo vytknúť. Príbeh mal spád, skvelá Witherspoon si vás obmotá okolo prsta hneď na začiatku filmu a keby nebolo až príliš otvoreného konca, tak by som možno dal plný počet. Takto 4/5.